Με έκταση περίπου 14.500 τ.μ., και αξιοσέβαστο όγκο, το κτίριο του νέου δημαρχείου της Θεσσαλονίκης, στην οδό Βασιλέως Γεωργίου, κατασκευάστηκε με την προοπτική να συγκεντρώσει κάτω από μία στέγη όλες τις υπηρεσίες του δήμου, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη. Αυτό τουλάχιστον επαγγέλλονταν με δηλώσεις τους στελέχη της προηγούμενης διοίκησης. Κι όμως! Συνολικά, 19 διευθύνσεις υπηρεσιών του δήμου εξακολουθούν να στεγάζονται σε κτίρια διάσπαρτα στην πόλη, διαπίστωση που εκπλήσσει, αν λάβει κανείς υπόψη τον όγκο του νέου δημαρχείου.


Στο παλιό κτίριο
Φωτεινό παράδειγμα, η διεύθυνση Τοπογραφίας που παραμένει μόνη κι έρημη στον τέταρτο όροφο του κτιρίου του παλιού δημαρχείου, επί της οδού Βενιζέλου 45. Περίπου 35 υπάλληλοι πηγαινοέρχονται στο άδειο κτίριο, που, εδώ και μήνες, από τον Αύγουστο που ο δήμος μετακόμισε, εξακολουθούν να εργάζονται εκεί, περιμένοντας μια πιθανή μεταφορά τους στο μέλλον, μαζί με τις άλλες τεχνικές υπηρεσίες του δήμου. Για τη χρήση του τμήματος αυτού, οι ιδιοκτήτες του κτιρίου αξιώνουν μηνιαίο μίσθωμα ύψους 21.000 ευρώ, όσο δηλαδή κατέβαλε ο δήμος ανά όροφο, όταν ακόμη χρησιμοποιούσε το κτίριο. Ωστόσο, η αρμόδια αντιδημαρχία επιμένει ότι το ποσό αυτό δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αφού σήμερα γίνεται χρήση ενός τμήματος μόνο του τετάρτου ορόφου και όχι όλου.

Ακόμη, όμως, κι αυτές οι τεχνικές υπηρεσίες είναι διάσπαρτες: κάποιες είναι στο κτίριο του Αρχιτεκτονικού στην οδό Αγγελάκη, η διεύθυνση Πολεοδομίας είναι στην οδό Μανουσογιαννάκη, οι διευθύνσεις Οδοποιίας και Κυκλοφορίας στην οδό Παπαρρηγοπούλου, οι διευθύνσεις Μηχανολογικού και Ηλεκτρολογικού στην περιοχή του Φοίνικα, πίσω από το νοσοκομείο «Αγιος Παύλος».

Οι κοινωνικές υπηρεσίες
Αξιοσημείωτο είναι και αυτό που συμβαίνει με το νέο κτίριο του δήμου στην οδό Μοναστηρίου 53-55, που αναμένεται να στεγάσει τις κοινωνικές υπηρεσίες. Το κτίριο είναι υπερσύγχρονο και είναι έτοιμο να λειτουργήσει. Εγκαινιάστηκε, μάλιστα, μετά βαΐων και κλάδων τον περασμένο Οκτώβριο, πλην, όμως, ο δήμος δεν μπορεί να πάρει ακόμη το... κλειδί από τον εργολάβο, αφού του οφείλει ποσό 350.000 ευρώ. Οφειλή, που με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα, είναι αμφίβολο το πότε θα εξοφληθεί.

Στο κτίριο αυτό αναμένεται να στεγαστεί και το Τμήμα Αλλοδαπών και Μετανάστευσης, που σήμερα λειτουργεί σε κτίριο που νοικιάζει ο δήμος στην οδό Οδυσσέως, έναντι περίπου 7.500 ευρώ το μήνα! Εκτός από το γεγονός ότι το ενοίκιο «τρέχει», ενώ το νέο κτίριο παραμένει ανεκμετάλλευτο, οι εργαζόμενοι στο Τμήμα Αλλοδαπών εγείρουν και θέμα καταλληλότητας του κτιρίου στην οδό Οδυσσέως.

«Το κεντρικό δημαρχείο εξυπηρετεί περίπου το 70% των εργασιών που έχουν να κάνουν με την εξυπηρέτηση του πολίτη», εξηγεί ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο δήμο, Τάσος Κυριακίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, θεωρείται εξαιρετικά σημαντικό να μεταφερθεί με τις άλλες συναφείς υπηρεσίες η διεύθυνση Τοπογραφίας, όπως και η Πολεοδομία.

Σπατάλη χώρου
Για σπατάλη χώρου σε ένα πραγματικό... λουδοβίκειο μέγαρο, όπως είναι αυτό του νέου δημαρχείου, κάνει λόγο από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέας Κουράκης.

Το... κερασάκι στην τούρτα πρόσθεσε, στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος εκφράζοντας τη σκέψη της διοίκησης να δημιουργήσει ένα βρεφονηπιακό σταθμό για τα παιδιά των υπαλλήλων του δήμου, εξήγησε ότι το δημαρχιακό μέγαρο δεν επαρκεί (!) για να στεγάσει και αυτήν την υπηρεσία κι έτσι ο δήμος σκέφτεται να επεκταθεί στη γύρω περιοχή, ζητώντας χώρο από το γειτονικό Γ' Σώμα Στρατού!

agelioforos.gr